سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوره طراحی لباس به چه دوره ایی باید مسلط باشیم؟

 

در طراحی چاپ پارچه، نیروی کار باید بداند که چگونه برای پارچه های بافته شده طرح بدهند. در طراحی چاپ پارچه، از لحاظ رنگبندی، طراحی با راپورتبندی روبرو است. و منظور از راپورتبندی این است که طراح، طرح را بر روی پارچه به گونهای تکرار کند که این تکرار چشم آزار نباشد، یعنی طراح با توجه به نوع، تراکم تار و پود، رنگ و میزان پذیرش رنگ یا آبی که در پارچه وجود دارد و همچنین نوع چاپ پارچه که میتواند چاپ روتاری، سیلک، غلطکی یا چاپهای مدرن باشد؛ طرح خود را ارائه میدهد

دروس تخصصی گرایش چاپ پارچه:

پارچه شناسی تخصصی، تاریخ پارچه و نساجی، کارگاه رنگرزی، تحول صنایع دستی در دنیا، کارگاه طراحی چاپ، تحقیق (چاپ پارچه)، طرح و رساله نهایی.

گرایش طراحی بافت پارچه:  

گرایش بافت پارچه به طراحی و نفشبندی پارچه میپردازد. به عبارت دیگر دانشجویان این رشته با طراحی بافت پارچههایی که ساختمان آنها از تاروپود تشکیل شده، آشنا میشوند. دانشجوی طراحی بافت پارچه با تاروپود پارچه بازی میکند تا طرح جدیدی ارائه دهد و در این راستا لازم است که با انواع بافت پارچه آشنا باشد تا بتواند با توجه به نوع کاربرد، طرح مورد نظرش را ارائه دهد. برای مثال پارچهای که برای مبلمان اداری طراحی میشود، جنس، طرح و رنگش با پارچه مبلمان منزل متفاوت است.

تفکر راه اندازی این موسسه برای اولین بار توسط مهسا زارع با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی خلاق، به روز و باکیفیت و آماده سازی هنرجوها برای اشتغال،ایجاد شد . مهسا زارع مدیر و موسس، فارغ التحصیل کارشناسی رشته طراحی لباس از دانشگاه علم و فرهنگ تهران است، اما داستان کار و فعالیت‌های او چگونه شروع شد...

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل : دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، آموزش طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.